Gouden vondst in het archief

De vraag

Maak een jubileumboek voor ons 60-jarig jubileum waarin het DNA van ons familiebedrijf in beeld gebracht wordt. Geef de geschiedenis de plek die het verdient, maar zorg ook dat het jubileumboek eigentijds en aantrekkelijk wordt.

Onze oplossing

Als eerste begonnen we met historisch en archiefonderzoek. Historicus Wim Maas ontdekte daarbij dat het bedrijf niet 60 maar 75 jaar oud was! Dit was reden om extra zorgvuldig de bedrijfsgeschiedenis te ontdekken en vast te leggen. Daarbij speelden verschillende documenten maar ook oud beeldmateriaal een belangrijke rol. De vele beelden verlevendigen de leesbare tekst in het jubileumboek. Hét bewijs dat storytelling een samenspel is van onderzoek, vormgeving en copywriting.

Gouden vondst in het archief

Jaar ouder dan gedacht

Tekst en beeld

%

Storytelling

Aantal pagina's

Dit is óók het vertellen waard…

Gecertificeerd

Dankzij het historisch onderzoek is de officiële oprichtingsdatum van het familiebedrijf gerectificeerd.

Fotoreportage

In het jubileumboek is een apart hoofdstuk gewijd aan een fotoreportage van het hedendaagse bedrijf.

Mens maakt het verschil

Het boek laat zien dat de mens achter de techniek het verschil maakt.

Meer informatie?